Sárkánylovas

A Holnemvolt Fesztivál hivatalos blogja. Hírek, történetek, fellépők, storytelling.

Friss topikok

  • rigó04: én meg itten írtam rólatok: blackoriole.blogspot.com/2012/04/holnemvolt-fesztival-2012-nemzetkozi.... (2012.04.19. 14:42) Egy elvarázsolt hétvége

Mesés visszaszámlálás - Egy mese hallgatót keres

A Tarkabarka Hölgy 2012.04.13. 01:48

Holnap reggel Holnemvolt!

Én már halálra izgultam magam. Ti?

Addig is, hogy elüssük valamivel az időt holnap reggelig, íme még egy indiai mese - egy meséről.

Egy mese hallgatót keres 

Sok-sok évvel ezelőtt, Magha hónapjának hetedik napján, az emberek ünnepi körmenetre készülődtek. Az öregasszony rituális fürdőt vett, felöltözött, és útnak indult az otthonából: egyszer régen megfogadta, hogy minden évben ezen az ünnepen elmondja valakinek a Napisten történetét. Kurkumával fűszerezett rizst készített egy tálba, és elindult keresni valakit, aki meghallgatja a meséjét... de mindenki túl elfoglalt volt a mesehallgatáshoz.

 

 

A fiai a királyi udvarba siettek fogadásra - nem akartak elkésni, és magukra vonni a király haragját. Elhessegették az öregasszonyt, mint egy legyet. Így aztán az öregasszony az unkáihoz fordult, gondolván, hogy a mesét minden gyerek szereti... de a gyerekek kacagva elszaladtak, a történet már nem érdekelte őket. Ezek után a fiai feleségeihez ment, de ők mind elfoglaltak voltak házimunkával és gyerekneveléssel.

Az öregasszony leballagott a folyópartra, hogy a mosónőknek meséljen - de ők épp végeztek a mosással és siettek haza, csak a válluk felett kiabáltak vissza neki, hogy jó dolga van, öreg már a munkához. Akárkihez fordult, mindenki elhessegette - papok, ácsok, fazekasok, kosárfonók, mindenki dolgozott, senki sem ért rá mesét hallgatni. Fontos, hasznos dolgokat csináltak.

Az öregasszony keresgélt tovább, hagyta őket, hadd dolgozzanak... de egyikük napja sem sikerült valami fényesen. A fiai elkéstek a fogadásról, és magukra vonták a király haragját; az unokáit megdorgálta a tanító az iskolában; a menyei megbetegedtek, a mosóasszonyok ruháiból nem jött ki a folt, a fafaragónak szálka ment az ujjába. A papoknak sem adott senki ünnepi ebédet, és a fazekas egy épkézláb edényt sem tudott készíteni egész álló nap.

Az öregasszony az utcákat rótta, hallgatóságot keresve. Végül egy várandós nőt pillantott meg, aki az út szélén ült, rongyosan és éhesen. 

- Anyó, én meghallgatom a történeted - ajánlotta, amikor meglátta a rizzsel teli tálat - Ha ebédet főzöl nekem.

Az anyóka hazament, és készített egy nagy tál tejben főtt rizst; a tállal visszatért a szegény asszonyhoz, aki úgy falta az élelmet, mint aki hetek óta nem evett. Ám amikor elfogyott az utolsó morzsa is, a koldusasszony azonnal álomba merült; az anyóka bele sem kezdhetett a mondandójába. Letelepedett hát az út szélére, ölében a kis tálka rizzsel, és várakozott türelmesen.

Egyszer csak egy hangot hallott; a várandós asszony méhében megszólalt a gyermek:

- Mondd el nekem a történeted! Én szívesen meghallgatom.

Az anyóka elmosolyodott; egy szem fűszeres rizst helyezett óvatosan az asszony köldökébe, és mesélni kezdett.

Amikor a Napisten legendája végére ért, megmozdult az anya is, és megdörzsölte a szemeit:

- Most már ébren vagyok; mit akartál nekem mondani?

- Már elmondtam mindent a gyermekednek - mosolygott az anyóka, majd óvatosan az asszony hasára tette a kezét - ha megszületett, küldj üzenetet; tudni szeretném, fiú-e vagy leány.

- Miért? - kérdezte az anya álmosan.

- Azért, mert a gyermeked meghallgatta a történetem; amikor megszületik, akár leány, akár fiú, különleges lesz. Amerre jár, virágoznak majd a mezők, és gyümölccsel lesznek súlyosak a fák; elveszett kincsek megkerülnek, öröm költözik az emberek szívébe, élelemmel telnek meg a raktárak, és az érintésétől visszatérnek az elveszettnek hitt lelkek. Bárhol jár majd, szívesen fogadják; mindenhová elkíséri majd a történetem...

[...]

A mesének nem itt van vége; de én most ezekkel a sorokkal zárom a Mesés Visszaszámlálást. Kívánok mindenkinek csodás, mesékkel teli Holnemvolt Fesztivált!

Címkék: mese visszaszámlálás indiai

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanylovas.blog.hu/api/trackback/id/tr734400074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása